Technisch Beleid

GOEDE BEGELEIDING IS ESSENTIEEL

Waar willen we staan als vereniging in 2025? Welke doelen willen we halen? Thema’s die Fiducia bezighoudt. Hoe organiseren we onze ledenwerving? Hoe zorgen we ervoor dat er goede trainers voor iedere groep staan, hoe worden trainers begeleid?  Vanaf welke leeftijd gaan we selecteren? In de STRATEGIEKAART worden deze vragen beantwoord en toegelicht en ingegaan op de verschillende thema’s.

Welke initiatieven zijn nodig?

Voor spelers is het goed om op eigen en een uitdagend niveau te trainen en spelen. We zien graag dat alle spelers aan hun trekken komen. Iedereen in zijn/haar eigen rol met goede begeleiding. In de STRATEGIEKAART kun je lezen wat onze plannen hierover zijn.

Wat zijn onze doelen?

Het belangrijkste is om er plezier in te houden. In de STRATEGIEKAART kun je zien op welk niveau (2023) wij onze teams willen laten korfballen. Druk en kritiek hoort hier soms bij, wat opzicht niet erg is. Wel is het zaak hier goed mee om te gaan. Vertrouwen geven in eigen kunnen.

Wat zijn de kernwaarden van Fiducia?

Respect, Positiviteit, Betrokkenheid, Samenwerken.

Dit gekoppeld aan een dynamische speelstijl, waar we ‘slim’ spelen. Het uitgangspunt is dat we het samen als Fiducia doen. In de STRATEGIEKAART verduidelijken we dit.

Tot slot

De basis van het korfballen wordt aangeleerd door de trainer/coach. Niet alleen op het gebied van het korfbalspel zelf, maar ook bewust/onbewust in de gedragingen van een speler. De trainer/coach vervult een belangrijke voorbeeldfunctie, daarom zetten we hier als Fiducia ook zo hoog op in.