De eerste ronde zit erop

Ja gisteren zijn we weer gestart met de competitie. Onder het genot van een heerlijk zonnetje waren er weer veel leuke korfbalwedstrijden te zien en ging iedereen er weer voor de 100% voor.

We beginnen het overzicht met onze jongste jeugd. Zij speelde om 9.30 uur thuis tegen Vriendenschaar F1 en al snel was duidelijk dat onze F1 een maatje te groot was. Er werd maar liefst met 17-5 gewonnen. Goed gedaan.

Dan onze E teams. De E1 speelde gelijk met de F1 om 9.30 en ook hier was het krachtsverschil groot. Atlantis werd met 16-3 verslagen, punten binnen. De E2 moest al vroeg op pad, om 9.00 uur moest er gespeeld worden tegen Synergo E2. De teams waren aan elkaar gewaagd en na 40 minuten stond er een 5-5 stand op het scorebord. Toppers. Tot slot de E3, zij gingen op weg naar Wijk bij Duurstede om tegen Viking E1 te spelen. Het werd een spannende wedstrijd maar helaas kon dit team niet de punten meenemen. Einduitslag 10-6.

De D1 speelde om 10.30 uur thuis tegen Tweemaal Zes D1. Een goede wedstrijd met 2 punten tot slot. Een mooie 7-2 overwinning. De D2 moest ook vroeg op pad. Om 9.00 uur moesten zij aantreden tegen Dalto D3. Ze waren wakker en wisten 9 doelpunten te maken. Dalto scoorde er 5 en dus ook voor dit team een overwinning. De D3 moest naar Maarssen om tegen OVVO D2 te spelen. In deze wedstrijd niet zoveel doelpunten en helaas scoorde OVVO er 3 meer dan Fiducia, 4-1. Volgende keer beter.

Onze 3 C teams deden het wisselend. De C1 speelde thuis tegen Madjoe C1 en duidelijk was dat ze hier nog even aan elkaar, aan de grotere bal en de grotere tegenstanders moesten wennen. De eerste helft ging het gelijk op maar Madjoe maakte de tweede helft het verschil Het werd een 3-8 nederlaag. De C2 speelde bij Atlantis C1, het werd een spannende, gelijkopgaande wedstrijd, maar helaas bleven de punten in Mijdrecht. Met 7-5 waren zij net te sterk. De C3 wist als enige team te winnen. Om 9.30 uur begonnen zij met spelen tegen Luno C2 en ze wisten de korf goed te vinden. 11 doelpunten en de tegenstander 2. Heel goed gedaan jongens en meiden.

Onze 2 B teams gingen naar Barneveld en Bunnik. De B1 begon al vroeg, om 10.00 uur speelde zij tegen Odik B1. Ook hier een spannende wedstrijd met geen winnaars en verliezers. De punten werden gedeeld met een 8-8 gelijkspel. De B2 speelde pas in de middag en ook hier een spannende wedstrijd. Lang voorgestaan, een flinke regenbui en helaas een 7-6 verlies. Op naar volgende week en dan lekker thuis punten pakken.

Onze 2 juniorenteams speelde allebei thuis. De A1 weer in de overgangsklasse en de start was prima. Als snel werd het verschil gemaakt en gedurende de wedstrijd bouwden ze de voorsprong verder uit. Na 60 minuten stond er een dikke 22-9 overwinning tegen BEP A1 op het scorebord. De A2 speelde thuis tegen SGV A1 uit Culemborg. De eerste helft liep stroef, maar na de rust scoorde ze makkelijk en werd de overwinning binnen gehaald. 14-6 prima gedaan.

Dan nog onze seniorenteams. Fiducia 1, 2 en 5 thuis, 3 en 4 uit. Het vijfde moest vroeg op staan. Om 10.10 uur stond Vlug en Vaardig/KCN 2 op het programma. Een prima wedstrijd maar helaas geen punten. Er werd met 9-12 verloren. Fiducia 4 ging richting Nijkerk om tegen Spart 3 te spelen. Een lekkere pot met een mooie 12-15 overwinning aan het eind. Het derde ging richting Haarlem om tegen Rapid 3 te spelen. Spannende wedstrijd met een gelijkspel na 60 minuten, 9-9.

De selectie sloot de dag af. Beide teams speelde tegen de Vinken, waar ze in de voorbereiding ook al tegen hadden gespeeld. Onder leiding van de nieuwe coaches Erwin en Niels waren ze er op gebrand om het seizoen goed te starten. Fiducia 2 startte om 14.00 uur en hielden het lang spannend. Gelukkig kon er in de tweede helft het verschil gemaakt worden en met een 15-12 uitslag waren de eerste punten binnen. Goed voorbeeld doet hopelijk goed volgen en dus was het aan Fiducia 1 om er ook voor te zorgen dat de punten binnen werden gehaald. In de eerste helft werd er al een klein verschilletje gemaakt, maar de Vinken bleef knokken voor elk doelpunt. Daar waar het bij het eerste even stokte wisten zij wel te scoren. Gaat het dan nog spannend worden, maar gelukkig was daar het doelpunt en uiteindelijk ook de overwining, 18-13. Een lekkere start van het seizoen.

Al met al een goed weekend voor Fiducia, op naar ronde 2 op 17 september.